HRmārketings Tendences Foto/video Ikdiena Reklāma Saturamārketings Uncategorized Zīmolvedība

2020. gads bija izaicinošs, pārsteidzošs, neziņas pilns, garlaicīgs un patiesībā visu emociju spektru aptverošs, bet nu ir laiks pievērsties ilgi gaidītajam 2021. gadam. Pirmo ieskatu šai gadā esam saņēmuši, pagaidām – bez pārsteigumiem. Piedāvājam mūsu top 10 tendences 2021. gadam ar svaigām aktualitātēm un iepriekš iedēstītām idejām, lai netrūktu iedvesmas visam atlikušajam gadam.

1. Body-positive
Kādu laiku jau body-positive kustība ir pamanāma, it īpaši sociālo tīklu vidē. Tomēr trendi sola, ka 2021. gadā šī tēma iedvesmojoša fitnesa treneru un influenceru sociālo tīklu satura pāraugs jaunās un netradicionālās izpausmēs. Piemēram, dažādos mākslas un dizaina risinājumos.

Tekstilmākslinieces Deizijas Mejas Kolingrindžas mākslas projekts

2. Merču mode
Pirmkārt, cilvēkiem patīk tērpties savā mīļākajā filmas vai grupas krekliņā. Otrkārt, zīmoli cenšas paplašināt savas robežas un izkāpt no ierastā produktu vai pakalpojumu klāsta. Likumsakarīgi, ka abas šīs vēlmes savienojot iezīmējas viena no 2021. gada tendencēm – merču jeb merchandise mode, bet šoreiz tā iet tālāk par apdrukātiem T-krekliem un auduma maisiņiem. Šogad tendences sola spēļu, filmu un citu zināmu merchu evolūciju līdz aktuāliem modes aksesuāriem un pat saderināšanās gredzeniem!

Pikaču saderināšanās gredzens īstam pokemonu fanu pārim

3. Age-inclusive
Palielinoties vidējam cilvēka mūža garumam, ar vien lielāks kļūst senioru īpatsvars sabiedrībā. Neskatoties uz šo faktu, vēl eksistē vecuma diskriminācija un aizspriedumi par senioru integrēšanu aktīvās sabiedrības norisēs. Par laimi ir sasniegts tas brīdis, kad liela sabiedrības daļa spēj saredzēt un novērtēt potenciālo senioru pienesumu dažādās uzņēmējdarbības nozarēs, kā arī citos sabiedriski nozīmīgos procesos. Pat modes industrija, kas stereotipiski ir uz jauniem cilvēkiem balstīta nozare, par normālu parādību pozicionē senioru iesaistīšanu kampaņās un šovos.

Fotogrāfa Dena Bredšava projekts The Golden Years: I

4. Virtuālie (kultūras) pasākumi
2020. gads parādīja, cik daudz kultūras pasākumu var notikt virtuālajā vidē, pat TikTokam kļūstot par koncerta platformu. Kā liecina prognozes, tas ir tikai sākums. Patērētāji sagaida, ka arī pēc pandēmijas kultūras pasākumus varēs baudīt no mājām, saglabājot komfortu un drošību. Arī no organizatoru viedokļa šāds risinājums ir ērts – atkrīt daudzi sagatavošanās darbi, elastīga apmeklētāju kapacitāte un globāls mērogs iespējams ikvienam pasākumam. Skatīsimies, kādas inovācijas šogad parādīs kultūras nozare.

Mūziķa The Weeknd virtuālais interaktīvais koncerts TikTok platformā

5. Less is more
2020. gada pandēmija ieviesa izmaiņas cilvēku ikdienā. Pavadot tik daudz laika mājās un apzināti pievēršoties savas labsajūtas veicināšanai četrās sienā, gribot negribot daudzi no mums nodevās kārtīgai mājas revidēšanai. Atbrīvojoties no visa liekā, kļuva tik viegli saskatīt, kas ikdienā pa tiešām ir nepieciešams – izrādās mazāk nekā domājām. Tas ir novedis līdz jaunam patērētāju kvalitātes prasību līmenim – minimālisms iegājis luksuss zīmē, īpaši interjera dizainā un aktuāls arī produktu iepakopjumu tendencēs. Kvalitāte tagad ir nozīmīga ikvienā solī sākot no ražošanas un piegādes līdz galaprodukta lietošanas pieredzei.

Modē vēl aizvien minimālisms

6. Typography haoss
Burtu māksla ir viens no dizaina veidiem, kas labi atspoguļo laikmetīgās iezīmes. Tas ir iemesls, kādēļ to nereti izmanto, lai iegūtu ļoti modernu un aktuālu dizainu, vai tieši pretēji, lai atspoguļotu citu mākslas laikmetu ietekmi. Šobrīd apkārt valdošā neziņa un stabilitātes trūkums ir ietekmējis arī dizainu. Burtu māksla organiski ir pārtapusi haosā. Tiek sajaukti vārdi vai burti ar vietām un pārkāptas visas robežas. Gluži kā mūsu izjūtas un pārdzīvojumi pandēmijas laikā.

Burtveidolu aktualitāte tikai aug

7. Optiskās ilūzijas
Optiskās ilūzijas ir gandrīz vai maģiskas. Tās ir tik aizraujošas, ka spēj ilgstoši noturēt skatītāja uzmanību. Pat novēršoties domas vēl ir aizkavējušās pie tikko redzētā. Patiesībā, jo vairāk skatās uz optisko ilūziju, jo vairāk rodas vajadzība uz to skatīties. Redzēsim, cik daudz optisko ilūziju mums atnesīs 2021. gads!

Covid nogurdinātie prāti cnešas izlauzties ārpus ierastā, kaut tikai optiskā ilūzijā

8. Zelts
Visticamāk, skaidrojams kā vēlme pēc ilgstoši dīvāna un mājas drēbēs pavadītā laika, piedzīvot kaut ko greznu un izsmalcinātu. Īsāk sakot – kontrasts piezemētajai ikdienai gada garumā. Un kas gan ir greznāks par zeltu! Pirmkārt, lai iegūtu dārgu un izsmacinātu sajūtu, 2021. gada grafiskā dizaina tendences iesaka apzeltīt pat visikdienišķākos priekšmetus (zobu birstīti, saldējumu vai biroja piederumus). Otrkārt, zeltu kombinējot ar citiem materiāliem neordinārās kombinācijās var iegūt “wow efektu”. Piemēram, zelts un plastilīns vai zelts un nepastrādāta koksne – un te nu mēs atkal atgriežamies pie luksusa minimālisma.

Zelts, zelts un vēlreiz zelts!

9. Ahromātisks dizains
Ja iedomājamies par visbiežāk redzamo grafisko dizainu, tad pirmās asociācijas ir ar košu, izteiksmīgu un kliedzošu vizuālo izpildījumu. Kā pretreakcija pret šo, 2021. gads sola ar vien vairāk ahromātiskus dizainus. Balts, melns un pelēks visās savās nokrāsās šogad solās būt kā svaiga vēja brāzma raibajā digitālajā vidē.

Viegli pamanāms dizains pārlieku krāsaino attēlu pasaulē

10. Monohroms vai divu krāsu dizains
Monohroma krāsu palete nodrošina gaumīgu, viegli uztveramu, bet stilīgu dizainu ar izteiktu noskaņu, nereti harmoniju. Limitēta krāsu izvēle ļauj vairāk laika veltīt detaļu izstrādei un unikalitātes meklējumiem no dizainera puses, bet no skatītāja puses – nianšu un sajūtu uztverei. Limitētas krāsas nenozīmē uzreiz minimālismu, bet tomēr rada asociācijas ar to, jo dod iespēju atteikties no visa liekā un fokusēties uz pašu svarīgāko. Gluži kā patērētājs šogad prasa kvalitāti produktos un pakalpojumus, tas pats attiecas arī uz dizainu, tādēļ monohromā krāsu palete kļūs aktuālāka.

Pavisam citādi eksperimenti ar krāsām

5.February, 2021

author:

Krista Puķīte

Krista ir Grizzly radošo projektu vadītāja ar LADC rūdījumu. Viņa radošajam procesam ķeras klāt ar azartu un sistemātisku rūpību no koncepta ideju ģenerēšanas līdz maketu nodošanai.